Po zainstalowaniu i uruchomieniu programu wybierz opcję "Nowy projekt". W oknie nr 1 wpisz nazwę swojej fotoksiążki. Jeżeli bierzesz udział w promocji wpisz w tym oknie kod promocyjny. Kliknij strzałkę „dalej” - okno nr 2.

W oknie nr 3 wybierasz produkt.

Z prawej strony okna wyświetlają się informacje o wybranym produkcie: cena za minimalną ilość stron dla danego produktu oraz cena za strony dodatkowe, gramatura papieru na jakiej drukowana jest książka, ilość stron itp.

Po zaznaczeniu odpowiadającego Tobie produktu kliknij strzałkę „dalej” - okno nr 4.

Okno nr 5 pokazuje zawartość Twojego komputera.

Wybierz folder ze zdjęciami, które chcesz zamieścić w swojej fotoksiążce.

W oknie nr 6 pojawią się zdjęcia.

Zaznacz te, które planujesz umieścić w swojej fotoksiążce (możesz wybrać kilka zdjęć, gdy wciśniesz klawisz Ctrl na klawiaturze swojego komputera). Po zaznaczeniu zdjęć wciśnij niebieską strzałkę znajdującą się między oknami 6 i 7. Zdjęcia zostaną przeniesione z okna nr 6 do okna nr 7.

PAMIĘTAJ!!! Nie musisz dodawać teraz wszystkich zdjęć. Kolejne zdjęcia będzie można dodać (lub usunąć) w trakcie składania fotoksiążki.

Kliknij strzałkę „dalej” - okno nr 8.

W oknie nr 9 znajdują się następujące funkcje:

Projekty moich albumów – jeżeli wcześniej robiłeś projekt fotoksiążki, będziesz mógł skorzystać z niego ponownie. Program skopiuje ułożenie zKliknij strzałkę „dalej” - okno nr 8.djęć z zaznaczonego projektu i wstawi w te miejsca nowe zdjęcia.

Dopasowanie zdjęć do szablonu – w oknie nr 10 znajdują się przykładowe szablony ułożenia fotografii na stronach fotoksiążki. Oznacza to, że zdjęcia będzie można w łatwy sposób rozmieścić w miejscach do tego przeznaczonych. W tej opcji rozmiary zdjęć będą skadrowane do istniejących szablonów. Wybrany układ zostanie domyślnie przypisany do wszystkich stron w Twojej fotoksiążce. Układy można dowolnie modyfikować lub zmieniać na etapie projektowania.

Dopasownie szablonu do zdjęć – w tej opcji program dopasuje szablony do rozmiarów Twoich zdjęć.

Autowypełnianie stron – po zaznaczeniu opcji „Tak” program rozłoży automatycznie zdjęcia w wolne miejsca znajdujące się w szablonach.

Wybrana liczba stron – w tej opcji możesz zadecydować ile stron będzie miała fotoksiążka. Wybór ten jest tymczasowy ponieważ ilość stron będzie można zmieniać na etapie dalszego projektowania.

Kliknij strzałkę „dalej” - okno nr 11.  

W tym oknie wybieramy tło dla naszej fotoksiążki.

Tło zostanie domyślnie przypisane do wszystkich stron w Twojej fotoksiążce. Wybór tła nie jest wiążący i będzie można je zmienić na etapie projektowania. Do każdej strony będzie można zastosować inne tło. Jako tło można również zastosować swoje zdjęcia.  

W oknie nr 14 widać poszczególne strony Twojej fotoksiążki. W tym oknie ją projektujesz.

W oknie nr 16 znajdują się ikony, dzięki którym możesz dodać stronę, usunąć wybraną stronę, zduplikować stronę, przesunąć stronę do przodu projektu bądź do tyłu projektu, powiększyć lub pomniejszyć stronę, obrócić obraz w lewo bądź w prawo, dodać tekst.

W oknie nr 13 znajdują się miniatury wszystkich stron Twojej fotoksiążki. Klikając w nie możesz przemieszczać się pomiędzy stronami.

W oknie nr 12 znajdują się zdjęcia, które wybrałeś. Aby umieścić zdjęcie na stronie fotoksiążki przeciągnij je z okna nr 12 w miejsce przeznaczone na zdjęcie w oknie nr 14 lub na puste miejsce na stronie. Ikonki znajdujące się na górze w oknie nr 12 służą do dodawania lub usuwania zdjęć z Twojego projektu lub obracania poszczególnych zdjęć.

W oknie nr 15 znajdują się zakładki:

Układy strony/okładki - to proponowane przez program szablony ułożenia zdjęć na stronie. Aby skorzystać z szablonu - przeciągnij go (lewym przyciskiem myszki) na stronę, na której chcesz uzyskać dany układ zdjęć. Na każdej stronie może być zastosowany inny układ zdjęć. Jeżeli masz własny pomysł na ułożenie zdjęć w książce – skorzystaj z niego – nie musisz stosować proponowanych układów.

Kliparty - wybierz interesujący Cię klipart, złap go i przeciągnij w odpowiednie miejsce na wybranej stronie. Każdy klipart można pomniejszyć lub powiększyć. Zmieniając rozmiar klipartu z wciśniętym klawiszem Shift zapobiegniesz zniekształceniu obrazka – będzie on pomniejszany lub powiększany z zachowaniem swoich oryginalnych proporcji.

Ramki - każde zdjęcie w Twojej fotoksiążce można przyozdobić ramką. Wybierz interesującą Cię ramkę, złap ją i przeciągnij na zdjęcie widoczne w oknie projektowania. Jeżeli efekt nie jest zadowalający - wybierz inną ramkę i przeciągnij ją na zdjęcie. Aby całkowicie usunąć ramkę przeciągnij na zdjęcie ramkę z napisem "bez ramki" znajdującą się na początku listy ramek.

Maski - każde zdjęcie w Twojej fotoksiążce można przyozdobić maską. Wybierz interesującą Cię maskę, złap ją i przeciągnij na zdjęcie widoczne w oknie projektowania. Jeżeli efekt nie jest zadowalający - wybierz inną maskę i przeciągnij ją na zdjęcie. Aby całkowicie usunąć maskę przeciągnij na zdjęcie maskę z napisem "bez maski" znajdującą się na początku listy masek.

Efekty – w tej zakładce znajdują się funkcje, które zmienią Twoje kolorowe zdjęcie w zdjęcie czarno-białe, sepię itd.

Tła - aby zmienić tło na konkretnej stronie złap je i przeciągnij do okna projektowania. Wybrane tło można zastosować do strony lewej (pojawi się tylko na lewej stronie fotoksiążki), prawej (pojawi się tylko na prawej stronie fotoksiążki) lub dla na obu stronach.

Jeżeli masz jakiś problem lub nie wiesz jak zastosować daną funkcję skorzystaj ze znaku zapytania znajdującego się w oknie nr 17. Klikając na znak zapytania zostaniesz przekierowany do pomocy programu. Są tam wyjaśnione wszelkie kwestie związane z projektowaniem fotoksiążki.

Kiedy Twój projekt będzie gotowy kliknij na ikonę „zamów” w okienku nr 18.  

W tym oknie możesz przeczytać jak wygląda proces zamawiania po czym kliknąć strzałkę „dalej”. 

W tym oknie możesz zobaczyć okładkę i wszystkie strony swojej fotoksiążki.

Sprawdź jeszcze raz, czy wszystko jest tak jak zaprojektowałeś. Jeżeli nie, możesz wrócić do swojego projektu i nanieść poprawki.  

W oknie nr 19 możesz wybrać sposób wykańczania fotoksiążki, wybrać korekcję kolorów i ilość kopii.

W oknie nr 20 wpisz swoje ewentualne uwagi (dane do faktury lub kod promocyjny).  

W oknie nr 21 wybierz, czy chcesz projekt dostarczyć nam osobiście, czy wysłać droga internetową,

a następnie wypełnij pola z danymi osobowymi (okno nr 22).